Van California naar Arizona. - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van leoenmarion - WaarBenJij.nu Van California naar Arizona. - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van leoenmarion - WaarBenJij.nu

Van California naar Arizona.

Door: Marion, Leo en Bowen

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Tucson

Lieve mensen,

We zijn alweer over de helft van onze vakantie en zitten inmiddels in Tucson, Arizona. De afgelopen dagen hebben we meerdere dingen gedaan.

Whale watching in LA. Helaas geen blauwe vinvis gezien, maar wel een Humpback whale, vele Common Dolphins, Pelikanen en Californian sealions. Een leuke trip waar ook Bowen van heeft genoten. Hij vond de vogels het meest interessant...

Vanuit LA zijn we doorgereden naar San Diego. Daar hebben we op zaterdag de open dag op MCAS Miramar bezocht. Highlights waren wel de air power demo, F-35 en de Blue Angels. En Bowen had geen last van geluidshinder. Hij heeft tussendoor meerdere dutjes gedaan.

De volgende dag hadden we een druk programma met 's ochtends een bezoek aan het USS Midway museum en 's middag Sea World.
De USS Midway is een oud vliegdekschip met allerlei vliegtuigen aan boord. Bowen heeft nog in een F-8 gezeten.
In Sea World stalen natuurlijk de Orka's de show.

Maandag zijn we naar San Diego Zoo geweest. Daar hebben ze naast Panda's ook de grootste kolonie Koala's buiten Australië. En Bowen vond het tussen de slaapjes door ook fantastisch.

Vanuit San Diego zijn we uiteindelijk richting Tucson (zuid Arizona) gereisd. Onderweg nog langs een paar vliegvelden geweest. Op El Centro werd op dat moment helaas niet gevlogen. Meer geluk hadden we op Yuma, alwaar het eerste operationele squadron F-35's staat. Voor de leken onder de lezers, dit is de JSF. Daar werd goed gevlogen en hebben we een paar uur kunnen genieten van de vliegtuigen.

Nu zitten we dus in Tucson en hier zullen we morgen verblijven. Onderweg hebben we vandaag de nodige regenbuien gehad. Volgens de lokale bevolking kwam dat door een hurricane vanuit California. Dat weertype leverde wel prachtige wolkenpartijen en een giga heldere regenboog op. Zelfs Bowen was onder de indruk!

We hopen jullie spoedig op de hoogte te houden van het vervolg van onze trip.

Lieve groeten,
Marion, Leo & Bowen

• 09 Oktober 2014 - 10:09

Henry:

He hallo luitjes
    Wat een leuk verhaal, jammer dat jullie de blauwe vinvis

• 09 Oktober 2014 - 14:48

Lidy:

Eén en al avontuur! Prachtig! Geniet er nog eventjes van met z'n drieën.
    Tot gauw.
    Lieve groet,