Rennen, vliegen, varen, rijden, vallen en opstaan! - Reisverslag uit Cairns, Australië van leoenmarion - WaarBenJij.nu Rennen, vliegen, varen, rijden, vallen en opstaan! - Reisverslag uit Cairns, Australië van leoenmarion - WaarBenJij.nu

Rennen, vliegen, varen, rijden, vallen en opstaan!

Door: Leo, Marion en Bowen

21 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Dag allemaal!

Na wat radiostilte (te druk en ons internetlimiet al te hebben opgebruikt) zitten we al in Cairns. En wat hebben we veel en leuke dingen gedaan!

De helikoptervlucht was geweldig! We hadden allemaal vakantie! Na een mooie rondvlucht over het rif - heartreef & Whitsunday Islands - (Bowen sliep een groot deel van de vlucht), zijn we geland op Whitehaven Beach. De piloot zette een parasolletje voor ons op, 2 stoeltjes en wat schepjes en emmertjes voor Bowen. Daarnaast zette hij champagne voor ons en wat water voor Bowen klaar, om zich vervolgens terug te trekken en ons 1,5 uur alleen te laten op een vrijwel verlaten strand (1 van de witste stranden van de wereld). Genieten!!!!!

Na deze fantastische ervaring zijn we doorgereden naar Townsville om de dag erna naar Magnetic Island te gaan. Hier hebben we een autootje gehuurd om het eiland te kunnen verkennen. Verschillende baaien hebben we bezocht en een wandel route gelopen om koala's te zoeken. We hebben er in totaal 7 gezien, tot vreugde van ons allen (Bowen vond de "kolala's" heel mooi).

Daags erna hebben we eerst nog gezwommen in "rockpool" (afgeschermd gedeelte van de oceaan, zonder kwallen, haaien of ander spul) om daarna door te rijden naar Mission Beach om de cassowary te spotten (na de emoe en de struisvogel de grootst loopvogel op aard en een zeer bedreigde diersoort - nog 1500 in het wild). Onze missie werd na lang zoeken beloond. Tijdens de derde wandel route door het tropisch regenwoud van die dag zagen we van heel dichtbij de grote loopvogel! Zelfs voor Aussies een zeldzame ervaring!

Paronella Park was onze volgende halte. Hier hebben we een avondtour gedaan en de dag erna een dagtour. Tijdens de dagtour zagen we zelfs een groene boomslang voorbij kruipen/glijden en een Ulysses vlinder vliegen (een van de mooiste tropische vlinders!).

Vanuit Paronella Park zijn we de Atherton Tablelands ingereden, een stukje regenwoud in het binnenland van Australië. We hebben enkele watervallen bekeken en het vogelbekdier (platypus) gespot. Na de Tablelands doorgereden naar de Daintree, een groot tropisch regenwoud. Een boottocht gemaakt over de Daintree-rivier om krokodillen te spotten, enkele wandel routes gelopen en al rijdend weer een cassowary gezien!

Gisteren zijn we Hartley's Creek Crocodile Farm geweest. Een soort dierentuin met alleen maar Australische dieren en een boerderij gedeelte waar ze krokodillen fokken voor huid, vlees en andere doeleinden. Bowen vond het geweldig met die krokodillen! Bij het aaien van de kangoeroes en waliby's ("wabibies") verloor Bowen zijn evenwicht en tuimelde achterover een heuveltje af tussen de kangoeroes die verschrikt opkeken. Wij lachen, Bowen vond het minder grappig... Gelukkig geen kleerscheuren opgelopen....

Vandaag hebben we het oude treintje van Cairns naar Kuranda genomen (scenic Railway) om in Kuranda een vilndertuin te bezoeken en te shoppen. Tijdens de lunch heeft Bowen zijn eerste krokodillenvlees (in de vorm van een worst) gegeten. Hij vond het heerlijk! De weg terug hebben we met een kabelbaan afgelegd.

Nu zitten we dus in Cairns voor nog 2 nachtjes op de camping en dan het allerlaatste nachtje in een hotel. Morgen nog even snorkelen en zwemmen bij Green Island (in het grote barrière rif).

We zien jullie snel! Tot gauw!

Veel liefs en kusjes van ons!

• 21 Oktober 2015 - 12:08

Oma Buning:

Zeg dat wel dat vliegen en rennen

Wat een avontuur beleven jullie
    En heel veel bijzondere dieren gezien

Nog even genieten
    en een beetje uitrusten

tot gauw
    liefs Oma
    dikke knuffel.

• 22 Oktober 2015 - 19:46

Henk En Ria:

hoi hoi,

Een groot avontuur, heel leuk om te lezen.
    Het strand is echt wel heel wit en mooi.

Fijn om te horen dat jullie zo genieten.

Goede reis terug

Opa en Ria