Van Brisbane naar Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van leoenmarion - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van leoenmarion - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Hervey Bay

Door: Leo, Marion en Bowen

05 Oktober 2015 | Australië, Hervey Bay

Dag allemaal,

Inmiddels zitten we in Hervey Bay, 1 van de mooiere stekjes in Australië. Wat hebben we de afgelopen dagen gedaan?

We zijn dus eerst naar het warplane museum in Caboolture geweest. Vooral Bowen vond het geweldig, tussen de vliegtuigjes doorlopen of vlak onder de vleugels doorlopen. Feitelijk hebben ze hier maar 4 kisten staan die allen nog vliegwaardig zijn (o.a. een Mustang) en een cockpit van de f-111. Verder zijn ze daar een DC-3 (Dakota) aan het restaureren, waar we ook nog even in mochten kijken.
Na het warplane museum zijn we via glass House mountains naar een camping in buurt van de Australië Zoo gegaan. Bowen vond ook deze dierentuin geweldig! Vooral de autootjes...

De dag erna zijn we naar Caloundra gegaan, het Queensland Air Museum, home of the A8-129 (f-111). Dit was een erg mooi museum, met ook voldoende oog voor de kleintjes (incl dummy-helikopter en kids corner) en Leo's (F-111 en dito souvenirs).

Omdat het vakantietijd is hier, inclusief lang weekend voor iedereen en dus alles overvol zat, moesten we voor nood een groot appartement huren voor 1 nacht en de camper aan straat parkeren. Dat leverde ons een dure overnachting op en een parkeerboete. De dag daarna zijn we daarom landinwaarts getrokken om bijtijds een overnachting te regelen. Dat was maar goed ook, omdat Noosa Heads overvol was! Met wat geluk hebben we nog een parkeerplekje weten te bemachtigen. We zijn toen lekker even aan het strand gaan zitten, geshopt en hebben lekker gegeten. Bowen lust inmiddels patatjes (en bakt ze ook, zie foto).

Nu zitten we dus in Harvey Bay. Voor morgen staat een whale watch trip(walvis kijken) op het programma en voor overmorgen Lady Mushgrave Island. Het weer is hier lekker! Zo'n 28 graden overdag, 's nachts soms nog wel wat koud, maar dan slapen we toch!

Veel liefs van ons!

• 06 Oktober 2015 - 17:20

Oma Buning:

MLB

hier weer een reactie van mij
    Ik zie dat jullie veel plezier hebben
    en Bowen vermaakt zich kostelijk.
    Heb nog mooie dagen samen.

Tot het volgende verslag
    Ik zie er naar uit.

Liefs Oma
    dikke knuffel

• 06 Oktober 2015 - 19:49

Opa En Ria:

Hoi hoi,

Zo te lezen en te zien vermaken jullie je daar wel.
    Heel erg leuk om wat van jullie te horen.
    de foto's zijn ook leuk je kunt zien dat Bowen er van geniet

Met opa gaat het goed.

Lieve groetjes Opa en Ria

• 07 Oktober 2015 - 08:21

Paul:

Mooi verhaal. F-111!!!!!
    Marcel is op Spang geweest volgens mij. Heb nog niets bij de post gevonden....
    Groetjes van ons allemaal vanuit een zonnig Oldenzaal.